Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAntone, Eileen M.
TitelAboriginal Peoples: Literacy and Learning.
QuelleIn: Literacies: Researching Practice, Practising Research, (2003) 1, S.9-12Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1705-7434
SchlagwörterCanada Natives; Culturally Relevant Education; Foreign Countries; Holistic Approach; Indigenous Knowledge; Literacy; Literacy Education; World Views
AbstractA three-phase research project included a literature review on Canadian Aborigine literacy, interviews and focus groups, and a symposium and follow-up workshops. Findings were as follows: (1) Aboriginal literacy has a distinct, culturally appropriate holistic perspective; (2) no single educational practice is best; (3) funding tied to criterion-based outcomes is not culturally appropriate; and (4) Aboriginal literacy reflects distinct world views. (SK)
AnmerkungenMovement for Canadian Literacy, 180 Metcalfe St., Suite 300, Ottawa, Ontario K2P 1P5, Canada; http://www.literacyjournal.ca/home.htm.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Literacies: Researching Practice, Practising Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: